Informacje o projekcie

Informacje o projekcie

 

System teleinformatyczny REJA24 powstał w ramach realizacji przez Urząd Morski w Szczecinie projektu pn. „Wdrożenie innowacyjnych e-usług o wysokim poziomie dojrzałości w zakresie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m” (Numer projektu: POPC.02.01.00-00-0084/18-00) współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa na lata 2014-2020, Oś Priorytetowa nr 2 „E-administracja i otwarty rząd”, Działania nr 2.1 „Wysoka dostępność i jakość e-usług publicznych”.

 

 

 

W celu realizacji Projektu Urząd Morski w Szczecinie, jako beneficjent, zawarł z Centrum Projektów Polska Cyfrowa, Instytucją Pośredniczącą, w dniu 14.05.2018 r. porozumienie nr POPC.02.01.00-00-0084/18-00 o dofinansowanie projektu, zmienione aneksami nr POPC.02.01.00-00-0084/18-01 z dn. 08.08.2018 r., nr POPC.02.01.00-00-0084/18-02 z dn. 12.12.2019 r. oraz nr POPC.02.01.00-00-0084/18-03 z dn. 31.01.2020 r.

 

Całkowita wartość Projektu wynosi 3.499.198,06 zł.

Całkowite wydatki kwalifikowalne Projektu wynoszą 3.494.278,06 zł.

Instytucja Pośrednicząca przyznała Urzędowi na realizację Projektu dofinansowanie w łącznej kwocie nieprzekraczającej 3.494.278,06 zł, w tym:

  • z budżetu środków europejskich w kwocie nieprzekraczającej 2.957.207,52 zł i stanowiące nie więcej niż 84,63% kwoty całkowitych wydatków kwalifikowalnych Projektu,
  • z budżetu państwa w kwocie nieprzekraczającej 537.070,54 zł i stanowiące nie więcej niż 15,37% kwoty całkowitych wydatków kwalifikowalnych Projektu.

Urząd zobowiązał się wnieść wkład własny na realizację Projektu w kwocie 4.920,00 zł.

Okres realizacji Projektu określono od 01.07.2018 r. do 29.12.2020 r.

 

 

Celem projektu jest usprawnienie procesów związanych z realizacją obowiązku rejestracji oraz aktualizacji danych jednostek pływających, a także zmniejszenie, związanych z tym, obciążeń dla właścicieli. System umożliwia obywatelom i przedsiębiorcom realizację tych czynności w drodze komunikacji elektronicznej, dostępnej 24 godziny na dobę, przez 7 dni w tygodniu. Publikacja usług elektronicznych zwiększa również dostępność informacji w realizacji nadzoru nad jednostkami, a także w ratowaniu życia ludzkiego.

 

Cele szczegółowe:

  1. stworzenie jednego rejestru (elektronicznej bazy danych) jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m (obejmującego jednostki śródlądowe i morskie, żaglowe i motorowe, w tym przeznaczone do połowu ryb) z pozostawieniem możliwości rejestracji w Izbach Morskich w przypadku hipoteki morskiej;
  2. stworzenie przejrzystego i przyjaznego dla odbiorcy systemu rejestracji, uproszczenia procesu rejestracji i umożliwienia rejestracji oraz aktualizacji danych poprzez złożenie wniosku w formie elektronicznej;
  3. poprawienie nadzoru nad rejestracją jednostek o długości do 24 m przez administrację morską i żeglugi śródlądowej (w chwili obecnej rejestry są rozproszone, co utrudnia nadzór nad ich prowadzeniem);
  4. stworzenie jednego wzoru dokumentu rejestracyjnego, będącego jednocześnie dowodem własności jednostki oraz stworzenia mechanizmów utrudniających powtórną legalizację skradzionych jednostek pływających oraz silników zaburtowych, a jednocześnie ułatwiających wykrywanie i ściganie sprawców tych czynów;
  5. umożliwienie stałego dostępu do danych (24/7) dla służb ratunkowych i administracji państwowej;
  6. oznakowanie wszystkich jednostek numerem identyfikacyjnym w celu łatwiejszej ich identyfikacji.

 

 

Informacja na temat postępu rzeczowego realizacji projektu

Projekt realizowany jest przy wsparciu Inżyniera Kontraktu, firmy IdeaConcept Jacek Hawrylczak z siedzibą w Zielonej Góry, z którą umowę zawarto w dniu 18.08.2018 r. Koszt zleconej usługi inżyniera kontraktu określono na kwotę 237.390,00 zł brutto.

W grudniu 2018 r. oraz styczniu 2019 r. zrealizowano szkolenia dziedzinowe oraz z zakresu metodyk realizacji projektów IT członków zespołu projektowego. Zadania szkoleniowe zrealizowały firmy INPROGRESS SZKOLENIA Sp. z o.o. oraz Sii Sp. z o.o.

Prace w zakresie zaprojektowania oraz implementacji systemu teleinformatycznego REJA24 powierzono firmie SYGNITY S.A. z siedzibą w Warszawie, z którą umowę zawarto w dniu 06.02.2019 r. Wartość kontraktu wynosi 1.352.975,40 z brutto.

Zrealizowano umowę zawartą w dn. 20.03.2019 r. z INTALIO Makieła Mikołajczyk sp. j. obejmującą rozbudowę środowiska infrastrukturalnego stanowiącego środowisko produkcyjne, testowe, szkoleniowe i backupu Systemu REJA24. testami oraz przeszkoleniem pracowników Urzędu. Wartość kontraktu wynosi 715.860,00 zł brutto.

Zrealizowano zawartą w dniu 05.07.2019 r. z Fundacją Kompilacja umowę o wytworzenie logotypu Projektu, jego Księgi Znaku oraz projektów graficznych materiałów informacyjno-reklamowych. Wartość kontraktu wynosi 4.243,50 zł.

Zrealizowano zawartą w dniu 14.11.2019 r. z firmą KSERO CONTAKT JANUSZ PĘSKI MARIUSZ SMÓLSKI Sp. j. umowę o dostawę urządzenia wielofunkcyjnego. Wartość kontraktu wynosi 8.474,70 zł.

Zrealizowano zawartą w dniu 15.11.2019 r. z firmą El Toro Bobrowski Blatkiewicz Sp. j. umowę o dostawę projektora. Wartość kontraktu wynosi 3.690,00 zł.

Zrealizowano zawartą w dniu 15.11.2019 r. z firmą Ośrodek Komputerowy INFOSTIL Sp. z o.o. umowę o dostawę komputerów przenośnych. Wartość kontraktu wynosi 21.586,50 zł.

Zrealizowano zawartą w dniu 09.12.2019 r. z firmą El Toro Bobrowski Blatkiewicz Sp. j. umowę o dostawę tabletów oraz zestawu do wideokonferencji. Wartość kontraktu wynosi 22.552,05 zł.

W dniu 25.11.2019 r. zawarto z firmą ESYSCO Sp. z o.o. umowę o dostawę sprzętowego modułu bezpieczeństwa (HSM). Wartość kontraktu wynosi 83.000,00 zł.